söndag 18 mars 2012

Semifinal idag AIK?


För Luleå har mumsbiten AIK blivit mardrömmen AIK. Ikväll kan ni bli utslagna Luleå.
Inför kvällens match i Luleå så har AIK en ledning med 3-1 i matcher, vinst idag och Luleå får börja med försäsongsträning och AIK vidare till semifinal. Jag trodde aldrig att AIK skulle rå på Luleås starka lagmaskin med sitt stabila försvarsspel och snabba anfallsspel. Serien skulle sluta med 4-1 i matcher till Luleå.

Men nu är det alltså tvärtom, AIK har ikväll chansen att vinna serien med 4-1 i matcher. Jag måste erkänna trots att jag är Djurgårdare så är jag imponerad hur AIK plockad ner Luleås lagmaskin till smulor, hur man utnyttjar tyngden i sina stora spelare som enkelt plockar bort dom små Luleå spelarna. Frustration är bara förnamnet i Luleå och man lägger nu fokusering på skitsaker som domare och domarbeslut, att man blir orättvis behandlade, ja man är allmänt gnälliga. Allt detta tar fokus från spelet och det är AIK som ser till att det blivit så.

Luleå som vann serien gjorde precis som HV71 gjorde förra säsongen. Man vinner serien väljer AIK och tror att detta ska bli en riktig mumsbit på vägen till Semifinal. Att man aldrig lär sig. Placeringen i tabellen har inget med slutspelet att göra, i slutspel kan allt hända. Gamla meriter gäller inte längre utan det är här och nu.
Nu tror jag att Luleå vinner ikväll men AIK går vidare genom att vinna på tisdag på hemmaplan i Hovet. Sorry Luleå, men man får aldrig underskatta sina motståndare.
Red: Tomas Sangheim

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar