söndag 13 maj 2012

DIF: Tellqvist & backar.



Spekulationer och rykten, tystnaden från Djurgården, Challes uttalande om truppen. Vet inte om vi Djurgårdare har blivit så mycket klokare. Men en sak vet jag, att jag är på rätt spår när det gäller hur truppen kommer att se ut säsongen 2012/2013. Challes uttalande på Klubbens hemsida i förra veckan gav dom svar jag ville ha trots att det inte presenterades några namn.

Att Tellqvist vaktar buren nästa säsong anser jag klart. Hur vågar jag det? Jag vet att Djurgården och Tellqvist har en Dialog och är mycket nära varandra ang lönen. Challe sa att dom har ett huvudspår som dom gått på hela tiden, men man har även tittat på en back upp. Är de någon som hört några ryckten om Tellqvist? Nopp. Är det någon som dementerat att han ska till DIF? Nopp. Tystnaden förklaras i att Tellqvist är på semester. Men jag lovar han har inte med sig sin agent, så snart blir det klart att Tellqvist gör en kär återförening med sin Stockholms klubb. Men vem blir andra målvakt?

Två tunga backar på väg in. Det var beskedet jag fick från en säker källa inom klubben. Dagen efter så gick Challe ut och sa att backsidan ska vara klar nästa vecka, så det kommer, var så säkra, att presenteras två nya backar. Något säger mig, och jag hoppas verkligen att jag har rätt, att den ena backen kan vara David Printz. Va säger många. Jag skrev ju för ett tag sen att Djurgården inte ville förlänga med honom. Javisst, men klubben kan ju ha ändrat sig, eller hur. Jag vet att Printz gärna är kvar i klubben, han kan tänka sig allsvenskan och vill gärna vara kvar i Stockholm. Det var Djurgården som var tveksamma och trodde att Printz inte skulle bli kvar. Tänk nu, hur kommer det sig att Holmqvist och Tjärnqvist är klara för nya klubbar. Man har även gjort klart att Klubertanz inte ska vara kvar i klubben. Men Printz? Ingen ny klubb, inga direkta rykten, Varför? Printz var ju ändå den bästa backen om man ser över hela säsongen. Det finns inget som styrker detta utan är bara magkänsla och spekulationer från min sida och jag hoppas verkligen att jag har rätt. Vi får se i veckan som kommer för Challe har sagt att denna vecka ska backsidan vara klar.

Säsongskorten säljs för fullt. Missa inga matcher nästa säsong, se till att du få ett säsongskort. Visa att vi Djurgårdare ställer upp i vått och torrt. Vi kommer bjudas på rolig och underhållande hockey och jag längtar redan till Hovet. Gå in på www.difhockey.se och boka ditt säsongskort nu.

7 kommentarer:

  1. Redeiborn är andramålvakt?

    SvaraRadera
  2. Redeiborn är inte någon renodlad andra målvakt, någon match ja, men inte under en hel säsong. han är fortfarande en påläggskalv under utveckling. Det behövs en stabil andra målvakt för att det ska se bra ut.

    SvaraRadera
  3. Reideborn är definitivt andremålvakt. Annars hade man förlängt med Tim Sandberg redan. Hoppas på Tellan som nr. 1.

    Timmy P, Printz och en högerfattad offensiv back vore trevligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Timmy blir nog svår men fick man önska så javisst ;)

      Radera
  4. Tellan klar för Dinamo Riga i KHL...

    SvaraRadera
  5. Så mycket för dom säkra källorna...

    SvaraRadera
  6. Alla blev nog tagna av denna nyhet, även DIF. Dom har verkligen lyckats hålla detta i det tysta inga rykten, inget. Nu hoppas vi att DIF har en bra back up...

    SvaraRadera