lördag 19 maj 2012

Rysk utklassning av Finnarna


Trodde verkligen Finnarna att dom skulle ha en chans. Vad är värst att åka ut i kvarten eller bli överkörda i semi. Det sista tycker jag. Det är VM, man är i semifinal på hemmaplan och man blir förnedrad. Huuu inte bra. Dom Ryska björnarna slog dom Finska lejonen med 6-2 och vem var king på planen?... Naturligtvis, Malkin. Malkin denna gigant som är världens no 1, gjorde dagen till ära ett hat trick. Jag törs lova att guldet går till Ryssland i år, och det är välförtjänt.

Finnarna skulle inte varit i semi, laget var inte tillräckligt bra för det. USA skulle haft ett större motstånd att ge Ryssarna. Det känns lite som dom två bästa lagen i Finnarnas grupp, USA och Canada, tyvärr blev utslagna förtidigt. Visst nu är det så med hockey, att de lag som gör målen och vinner rätt macther kommer längst. Men för kvalitet och underhållningen så skulle något av de andra lagen vara att föredra i en semi eller eventuell final.

Vem Ryssarna får möta avgörs senare i eftermiddag i matchen mellan Tjeckien och Slovakien. Jag tror att Slovakien slår Tjeckien och får spela final imorgon mot Ryssarna. Inte för att dom kan rubba den Ryska lagmaskinen med Malkin som fanbärare. Men ett Silver till Slovakien ett lag som inte skulle kunna slå ut Canada i kvarten måste räknas som en stor framgång för det Slovakiska laget.



2 kommentarer:

  1. Hoppas du har rätt. Mestadels befinner jag mig i Centraleuropa...slovakien, tjeckien och omnejd....och jag kan intyga att detta är stort för Slovakien. Kan de bara lyckas med att Inte känna sig nöjda så kan de ta sig till final...Och känslan av att slå Storebror Tjeckien är ALLTID en drivkraft för slovakerna...My sme doma:)

    Andreas Eklund

    SvaraRadera
  2. Jag tycker personligen och hoppas att det ska bli Slovakien i final.

    SvaraRadera