tisdag 7 februari 2012

Fullt Globen, DIF bäst i stan.

Nu är det bara ett fåtal platser kvar till derbyt den 16/2 på Globen, så det verkar som vi går mot ett fullsatt derby, härligt. Det finns inget bättre än att se Hockey i Globen, det tryck som blir av nästan 13.000 åskådare är grymt och något man måste få uppleva. Det är mycket som står på spel inte bara i den jämna tabellen utan också slaget om Stockholm. Det står 2-2 i matcher båda lagen har vunnit sina hemma matcher så det är nu det ska avgöras. Vem vill missa det. Gå in på www.difhockey.se och se till att få en biljett nu.

Det pågår en het debatt just nu mellan klacken(Järnkaminerna), Polisen och DIFhockey. Där klacken känner sig illa behandlade av Polisen och med lite förståelse från DIFhockey ska bojkotta derbyt. Med all respekt för er "klacken" och stor respekt för de känslor ni har så känns det som ni glömmer det viktigaste, det sportsliga. Polisen bryr sig inte om ni kommer eller inte kommer, DIFhockey säljer sina biljetter än då, så vad är det ni ska vinna genom att inte gå på derbyt? Vilka blir lidande jo spelarna och alla vi andra DIF:are som älskar ert sjungande och gungande och som vi kallar Sveriges bästa klack, dom som verkligen behöver er. Spelarna kämpar för en plats kvar i högsta serien i svensk ishockey, och ni som den sista spelaren vill inte vara med, ok förlåt. Självklart förstår jag att ni vill vara med. Så tänk efter vill ni missa den dagen då vi blir bäst i stan genom att spöa gnaget på ett fullsatt Globen. Ni med så stora Djurgårdshjärtan.....nä det tror jag inte. Kom igen nu , nu visar vi Polisen och alla andra vad verklig stolthet är, att vad som än händer hur illa dom en behandlar oss så kan spelarna alltid räkna med oss, för dom kan aldrig ta bort vår stolhet och kärlek för Skölden och märket som vi bär. 

1 kommentar:

  1. Min hälsa och familj är viktigare än DIF Hockey. Jag tänker inte riskera att bli nedslagen av någon rabiat polis bara för att jag råkar vara på hockey. DIF verkar tycka att det är något man som åskådare skall vara beredd på som besökare. Det får mig att stanna hemma - trots att jag har biljett. Derbyt blir säkert utsålt med det kommer inte att bli fullsatt.

    SvaraRadera