onsdag 15 februari 2012

Derby och mot Globen

Debatten att gå eller inte gå. Ta ställningen att förstå eller inte förstå. Vanmakten Polisen eller inte Polisen.

Problemet 1: Polis som utnyttjar sin makt, orsaken vissa fans som inte förstår det sportsliga utan måste göra upp med sina motståndare på och utanför läktarna.

Problemet 2; Oskyldiga som drabbas av polisens provokation och närvaro, samt oskyldiga fans som drabbas av andra fans idioti att slåss med varandra och inte uppskatta det sportsliga.

Vem kom först hönan eller ägget, spelar det någon roll?

Vad är lösningen?

Till oss fans låt oss alla tillsammans få njuta av det sportsliga det roliga och underbara som vi betalar för att gå och titta på. Låt oss sjunga låt oss jubla över dom spelare som valt att representera våran sköld. Visa dom vår uppskattning och att vi tror på dom i vått och torrt. Vi ska vara ett gott föredöme för andra som kommer till vår arena som motståndare men med samma patriotism för sitt lag som vi har för vårat. Vi ska visa vår ordningsmakt att i vår klack har vi kul, vi är stolta och vi vet hur man ska lyfta sitt lag och respektera det sportsliga.

Med detta vill jag bara säga att imorgon ska jag till Globen och göra det jag tycker så mycket om att göra, jag ska se när DIF blir bäst i stan och skickar Gnagarna tillbaka till Ritorpshallen. Jag hoppas att jag även få se Sveriges bästa klack, för hockey är som bäst när ni är med

Kämpa DIF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar