lördag 4 februari 2012

6-3, tack DIF

Jaaaa! härligt vilken urladdning, 6 mål, 6 olika målskyttar kan det bli bättre. Vilken inställning killarna visar upp idag i hemmamatchen mot Brynäs. Idag var det riktiga krigare som aldrig gav upp. Jag vill tacka spelarna i Djurgården för när det känns som tyngst och det ser hopplöst ut så tar man sitt ansvar och ger allt i varje situation, man visar att man har inställningen och vilja att att ta sig ur det hopplösa läge man befann sig i. Det är inte över bara för vi vinner en match, men känslan idag var att det här ska vi bara fixa. Vill också tacka Zabel & c.o för att man fört in kommunikationen i båset. Ni visa idag att ett aktivt ledarskap kommer man långt med, ni har smittat av er på spelarna som peppa, prata och klappa om varandra i båset, så gör man när man är ett team, ett vinnande team. Jag hade hoppas på 1 eller 2 poäng idag, detta är bra bit över mina förväntningar och jag njuter av att ha fel i mina förhoppningar. Jag vill också ge kredit till Ölvi som inte viker ner sig utan tar fighten och visar dom övriga i laget hur mycket detta betyder för honom. Fortsätt att ha roligt på isen, i båset och på träningarna så kan det här bli riktigt bra.

Glädjen var total efter slutsignalen och det var en lättnad hos spelarna, tränarna och även hos fansen.  Idag var ni verkligen värda 3 poäng, och jobba vidare på det här under landslagsuppehållet så ska vi även ta gnaget nästa gång hemma, för det finns bara ett Stockholmslag.

Idag var vi bäst på isen, men klacken var lite tam, det var i slutminuterna som vi riktigt kom igång. Nu har spelarna visat att dom vill och kan, nu måste vi fans och klacken komma tillbaka till det vi en gång var, den sjungande, den gungande den bejublade klacken. Vi kan och vi ska lyfta fram våra spelare till nya framgångar, för det är inte över än och slutspelsplatsen finns där, som kom igen nu, nu lyfter vi DIF till nya höjder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar