tisdag 21 februari 2012

DIF, laget utan själ.

(FOTO:Bildbyrån)

Jag trodde, jag hoppades men jag fick fel. Shit vad jag ville att Djurgården skulle plocka tre poäng ikväll och här skulle allt vända. Jag är nog inte ensam om att vilja det. Jag tycker synd om killarna och ledarena i laget, ja jag vet, dom är högavlönade och tar inge ansvar, men tänk er själva, dom vet också vilken stolthet vi alla Djurgårdare har för vår sköld och vårt lag och dom kan inte leva upp till dom förväntningarna. Är det någon som skulle vilja byta med dom, nä tror inte det. DIF är ett lag utan själ med spelare som just nu är själlösa.

Jag skulle vilja sitta ner med varje enskild spelare i ett lungt och tyst rum där dom kan känna sig avslappnade. Långt ifrån journalisternas frågor och pressen från oss fans. När vi väl sitter där öga mot öga så skulle jag fråga spelarna 10 frågor. Samma 10 frågor till varje spelare.

  • Vem är du som hockeyspelare?
  • Vad är du bäst på som hockeyspelare?
  • Vad har "du" för ansvar som spelare i laget?
  • Vad har "du" för ansvar som spelare och förebild i DIF?
  • Vad är din motivation att spela hockey i DIF?
  • Hur ser du på dig själv som hockey spelare i DIF nu?
  • Hur ser du på dig själv som hockeyspelare om två år?
  • Vad är det som hindrar dig från att vara den hockeyspelare du vill vara om två år?
  • Vad ser du för faror eller hinder om du misslyckas?
  • Vad är det värsta som kan hända om du misslyckas?
Man ser på misstagen i dagens match att man vill, men man vet inte hur. Man kan men man törs inte och man får panik för man orkar inte. Frustration och motgång är inte bara psykiskt påfrestande det tar väldigt mycket ork och fokus från ens fysiska förmåga. Man kan inte begära att alla ska bära ansvaret, men man måste hitta dom spelarna som själva känner att dom vill och kan bära ett ansvar och just nu är det inte många som kan anmäla sig till den skaran i DIF.

Nu ser vi framåt och på torsdag är det hemma match mot Wäxjö som gick och vann ikväll mot Modo, inte bra. Det är ett hovet som har sin kära klack tillbaka och jag hoppas att er och våran närvaro ska höjas deras närvaro på isen och för uppdraget att i första hand ta så många poäng som bara går i varje match som återstår, så får man se hur långt det räcker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar