lördag 30 mars 2013

Tack Otto

Jag sitter på Läktaren i en ishall under min sons hockeycup i Nyköping när jag nås av beskedet att Djurgårdens Christoffer Ottosson drar sig till baka och slutar som aktiv spelare.

Jag bara njuter av att titta på ungdomshockey. Så mycket glädje, kärlek och vilja dessa ungdomar har till sin hockey. Det slår mig då att Otto som gjorde sin sista men en av sina bästa säsonger någonsin denna säsong i Djurgården har efter så många år på is precis samma känslor för hockeyn som alla dessa ungdomar som jag nu sitter och beskådar. Allt har en början och allt har ett slut och Otto slutar med flaggan i topp.

Djurgården trodde inte ens själva på Otto in för denna säsongen utan med hjälp av Djurgårdsfansen fick han en chans och som han förvalta den, stort Otto. Det måste kännas tomt i omklädningsrummet nästa säsong när Otto inte är där. Visst han var inte den som hördes eller stack ut, men han har alltid funnits där och när Djugården under dramatik föll ur elitserien förra säsongen var Otto först med att gå ut och möta press samt fans. Så gör en stor man. Det måste bara vara aktuellt med tröja nr 9 i taket.

Tack för den heder som du burit Djurgårdströjan, tack för allt Otto.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar