lördag 16 juni 2012

Tunga ben i Hammarbybacken

Det spricker upp, nu håller vi tummarna för att det är uppehåll under söndagen. Bara det inte regnar,  då är risken att Hammarbybacken svämmar över till att bli en gyttjepöl. Det kommer bli tungsprunget imorgon och det kommer kräva sin man/kvinna för att orka resan uppför branten. Det kommer sprudla av mjölksyra och det kommer vara stela muskler samt leder och för er tappra som imorgon ska besegra branten och spelarna i Djurgårdens A lag, till er säger jag bara en sak, det kommer va ett helvete.

Men för mig är ni hjältar, sanna hjältar som offrar er. Som utmanar er och andra att göra detta race och allt för vårt kära Djurgården, det är vad jag kallar hjältar och "stolta Djurgårdare."

Till alla i BRB så säger jag bara, grymt bra gjort, Man är stolt som Djurgårdare när man vet att det finns så super duper supporters som gör allt för Skölden och föreningen. Ser verkligen fram mot morgondagens race och jag säger bara till er spelare som kommer imorgon, ni kommer få slita för varenda meter, i morgon är det tävling och era utmanare kommer göra allt för att sätta dit er. Må bästa man vinna, lycka till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar