söndag 10 juni 2012

Fortsättning från gårdagen ang Supporters

Ska man ge kritik så måste man kunna ta kritik. Mitt blogginslag igår ang supporters har blivit uppmärksammat, vilket är bra. Vilket också är bra är att man lyfter upp alla frågor som uppstår på en gång vilkets gjorde igår. Jag vill börja med att ge lite mer fakta till varför jag skrev inlägget igår.

Bakgrund:


Ett gäng drivna Djurgårdssupportrar känner att dom vill göra något för sin förening för att bidra till att få tillbaka Djurgårdenhockey till elitserien där dom hör hemma. Man startar en arbetsgrupp på Facebook och kort därefter hålls det första mötet där man tar fram grymma ideèr på event och evenemang. Man skapar gruppen BRB som står för Be Right Back. Man skapar även en FB sida och en twitterkanal samt en hemsida. I sin beskrivning om BRB så beskriver man sig själva som en supportergrupp vilket dom är. Dom är en grupp supportrar som arbetar på driva upp intresset för Djurgårdenhockey för att supporta deras väg tillbaka.

Irritation uppstår bland Djurgårdssupportrar som inte är JK medlemmar då JK menar att det är inte passande att BRB kallar sig för supportergrupp. Varför? frågar sig alla. Det är ingen konkurrerande verksamhet till JK. Vi behövas alla för Djurgården. JK är en stor del i Djurgårdens grymma klack och läktar kultur, ni behövs verkligen, jag är alltid lika stolt som Djurgårdare över det ni gör för vårt lag och för alla fans vart vi än är. Jag är alltid en donator till JK då hinkarna passerar förbi på läktarna och kommer alltid förbli. Vi supportrar behöver JK, JK behöver oss supportrar och Djurgården behöver oss alla tillsammans.

Tillbaka till Bloggen:


Efter mitt blogginlägg igår så tog Viktor Adolfsson från JK kontakt med mig via twitter,vilket jag verkligen uppskattar. Vi hade sen under kvällen en dialog via mail. Viktor var rak i sin kritik till mig ang att jag borde ha kollat med JK om vad som är sagt och gjort från deras sidan innan jag skrev inlägget. Jag tar åt mig av Viktors kritik och självklart kommer jag i fortsättningen kolla med Viktor ang saker och ämnen som rör JK. Jag vill tacka Viktor för hans snabba respons och för han tog sig tid för vår dialog igår, trots att han jobbade, Tack. 

Viktor meddelade också att JK för diskussioner med RBR, vilket också RBR skriver på sin FB sida.

Jag vill bara till slut klämma in att att vi alla är Djurgårdare och vi vill alla att vårt lag Djurgården ska tillbaka till elitserien så fort det bara går. Jag tycker att BRB gör ett grymt jobb och jag ser verkligen fram mot eventet den 17/6. Jag hoppas att alla Djurgårdare sluter upp vid Hammarbybacken och gör det till en verklig folkfes i Djurgårdsanda.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar