torsdag 7 juni 2012

Garpen lämnar Tre Kronor



Sverige fick rekordmånga NHL-förstärkningar till VM. Turneringen slutade i kvartsfinal – och nu lämnar Johan Garpenlöv sitt uppdrag som Team Manager i Tre Kronor.

– Jag känner att jag är klar. Jag vill göra något annat, säger Johan Garpenlöv till Hockey-Expressen.se.

Garpen som hunnit bli 44 år ung kommer inte bli arbetslös. Erbjudanden finns det både från Sverige och NHL. 

-Först ska jag vara lite ledig och jag tänker inte stressa utan man får se vad det blir efter ledigheten.

Att vi ska få se Garpenlöv i Djurgården igen kommer inte hända. Läget är spänt parterna emellan speciellt efter hur ledningen skötte uppsägningen då Johan fick lämna klubben. Även om Johan är god vän med Challe så är det inget vi Djurgårdare kan hoppas på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar