söndag 8 januari 2012

Stolt föräldrer

Satt igår efter förlust matchen och prata med Isak och prata lite allmänt om livet och framtiden. Man blir så glad och höra hans inställning till det han har framför sig, något måste jag och Nina gjort rätt. Självklart sa han att han vill kunna leva på sin hockey, men jag vet att det är inte många som kan det så mitt mål nu är att jag ska kunna hålla på med det jag älskar så mycket så länge jag bara kan.  Jag har ett första mål på min resa och det är att träna och bli så bra så jag tar en plats på ett hockey gymnasium. Sen får man gå vidare därifrån när man kommit dit. Jag fråga han hur han ställde sig till TV pucken, så svara han helt enkelt TV pucken skulle vara kul men det är ingen garanti för att man lyckas i framtiden. Dom flesta av våra NHL och elitseriespelare var aldrig med i TV pucken utan mitt mål är hockey gymnasiet. Sen är skolan viktig, eftersom han går på Vittran så planerar han sin skolgång själv och han vet att ju mer han hinner och gör i Skolan så slipper han ta hem läxor. Eftersom skolan går först så med mindre läxor så hinner han träna mer hockey, så hans hockey har gjort att han sköter skolan. Så länge han väljer att satsa 100% på det han tycker om så mycke så är jag med 100%. För det är värt varenda minut och varenda krona.

Laddad inför match

Focus på träning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar