onsdag 24 april 2013

? i Challes lagbygge.


Challes offensiva lagbygge. Fyra nya spelare klara för nästa säsong i Djurgården och det är på forwardssidan som det byggs. Det blir ett offensivt Djurgården nästa säsong med och jag måste säga att det ser väldigt intressant ut. Kan man bara få en påskrift av Ölvestad så ska spelet framåt vara säkrat. Mina källor gör sig fortfarande gällande att han kommer spela i Djurgården, så kom igen, skriv på nu.

Men det finns några frågetecken. Backsidan. Den ska enligt Challe vara klar och den sista platsen hos backarna att fylla kommer rullas med juniorer i samråd med J20 tränaren. Hmmmm, blir lite orolig. Denna säsong så har backspelet varit lagets svagaste länk och kanske den bidragande orsaken till att Djurgården missade kvalet. Jag måste säga att backlinjen till nästa säsong inte ser starkare ut. I mina ögon en osäker post. Jag hävdar att man fortfarande måste ha in en rutinerad stabil back som har pondus, spelar enkelt i alla lägen och som står för rutin och trygghet hos dom andra backarna och laget. Det var meningen att Timmy skulle ta den rollen, men han har inte lyckats axla den. Tycker även man ska bort C:t på tröjan hos Timmy, tror det skulle lyfta Timmy och hans spel. In med en Printz, en person som kan stå upp visa attityd och som har tonvis med rutin.

När det gäller målvakt så är Adam en grym ceeper, men som första målvakt, nja vet inte. Inte för jag tvivlar på hans talang utan mer om han orkar att hantera rollen som förta målvakt och prestera en hel säsong på högsta nivå. Nä tror inte det är rätt mot Adam. Så önskvärt är en bra målvakt som också blir första ceeper.

Hur som så börjar laget ta form och jag gillar verkligen dom värvningar Challe gjort idag från Huddinge samt det nya Djurgården som verkligen ser intressant och talangfullt ut. Måste kännas skönt för Challe, Zabel och Co att stora delar av laget är klart så man får tid att forma och träna ihop alla, nu längtar jag redan till säsongsstart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar