onsdag 18 juli 2012

DIFhockey säsongen 2012/2013

Mindre är 1 månad kvar till match start. Truppen för Djurgården hockey ser spännande ut och det kommer bli härligt intressant att följa detta lag nästa säsong. En blandning mellan nytt och gammalt, Ungt och mindre ungt. Några matcher jag verkligen ser fram emot är matcherna mot Brynäs i European Trophy, hemma på hovet den 30/8 och borta i Gävle den 1/9. Att möta dom svenska mästarna blir en bra värde mätare vad Djurgården går för denna säsong.

Det finns dock ett stort orosmoment just nu och det är "målvakt". Efter två stora förluster av bra målvakter återstår frågan, vem ska vakta målet. Det sena avhoppet av Valiquette gör läget kritiskt. Hur många målvakter av rang står på menyn för lediga målvakter. Denna nyckel spelare kan vara skillnaden att gå till kvalserien eller en flopp. Djurgården har en Ung men bra backlinje men tack vara att den är lite ung och det är endast Timmy Pettersson och Granth som står för rutin och erfarenheten, inte illa det, så behövs det en lite mer rutinerad och stabil målvakt. Inge ont sagt om Adam Reideborn, men ha är fortfarande på tillväxt och måste ha en bra 1:a målvakt för att gå framåt själv. Det blev en kort semester för Challe och jag kan tänka mig att man jobbar för fullt med att hitta målvakt. Varför inte kolla på andra sidan Atlanten en bra AHL målvakt kan vara ett bra alternativ om det nu finns några att tillgå.

Sen denna härliga följetong med Kristoffer Ottosson. Ska han spela eller inte? Förra veckan hade fansen skrapat ihop 365.000 kr, vilket inte räcker för att ha en Otto i laget, men jag vet att man nu satsar på att få ihop 500.000 kr och får man det så hamnar man i ett annat läge. Men det känns som att Djurgården inte kommer ha Otto i laget när Säsongen börjar speciellt nu när målvaktsfrågan är prio nr 1. Jag hoppas jag har fel och jag är grymt imponerad av fansens jobb att få ihop pengar.

Spelrartrupp Djurgårdenhockey, klicka här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar