onsdag 4 december 2013

2 poäng bättre än ingen, skönt Djurgården

För någon månad sen svor man högt över en två poängare men idag blir man glad och lättnad. Att Djurgården har extremt svårt att vinna matcherna under ordinarie tid är mer ett begrepp än en tillfällighet och så kommer det att vara resten av säsongen. Men dagens tvåa efter sex raka förluster känns nästan som en trea och det är nog dom, tvåorna,  Djurgården kommer att få förlita sig på.

Lite mer än halva grundomgången har spelats och det går inte att komma med att man letar efter formen, att man inte håller sig till sitt spelsystem eller en massa andra dåliga bortförklaringar. Det har gått för lång tid. Sanningen är, och det är bara att inse, att laget är inte bättre än så här. Att Djurgården kommer att nå topp tre är inte troligt. Finns för mycket som talar emot laget, utan det är att rikta in sig på att nå en play off plats och gå den vägen. Rimligt? Play off,  Ja. Kval? Knappast. 

Dom bra stunderna är för få och dom individuella misstagen för många. Precisionen är för låg och slarvet för påtaglig vilket inte håller till ett kval. Jag är inte bitter, jag har bara insett verkligheten. Jag kommer fortsätta stödja mitt Djurgården, jag kommer fortsätta sitta på Hovet och se dom kriga. För att vara Djurgårdare handlar inte om vilken division man spelar i utan att man har  tillhörighet till det som Djurgården står för och det är tillhörigheten för Skölden som gör mig till Djurgårdare.

Men det fanns saker jag gillade idag, moment vi sett under hela säsongen och det är lagmoralen. Man ger inte upp, det låser sig ofta, men man ger inte upp. Jag gillade det jag såg hos Johner och jag är glad att äntligen fick Sörensen göra mål. Hoppas det får en utlösande effekt. För en Sörensen i målform är precis vad laget behöver. Djurgården vinner hemma på hovet ikväll i Sudden med 4-3 över Asplöven och kan få lite andrum, men bara tills på fredag. För då är dessa poäng passé och man får jaga en ny trea borta i Ängleholm mot Rögle.

Vi ger aldrig upp, kom igen DIF.

Aktuell tabell Hockeyallsvenskan.

#
Lag
GP
GD
P
1
BIK Karlskoga
26
30
53
2
Karlskrona HK
25
39
49
3
VIK Västerås HK
26
11
49
4
IF Malmö Redhawks
25
15
44
5
Mora IK
26
10
40
6
IF Björklöven
25
3
39
7
Rögle BK
27
-4
39
8
Djurgårdens IF
25
-1
36
9
IK Oskarshamn
26
-23
35
10
Asplöven HC
25
-12
34
11
Almtuna IS
25
-10
31
12
Timrå IK
25
-9
30
13
IF Troja/Ljungby
25
-27
29
14
Södertälje SK






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar