torsdag 15 december 2011

Många mil

Igår satt jag i ishallen i Björknäs och väntade på Isak efter hans träning. När jag satt där och väntade så börja jag fundera på hur många mil man har lagt ner på att köra till och ifrån ishallar runt om i vårt land. Hur man stått på morgonen och skrapat vindrutor för att hinna till tidig match samling i en ishall någonstans i vårt län, eller de timmar man sitter i bilen för att åka på alla dessa cuper runt om i vårt land. All tid som man har väntat, väntat på att matchen ska börja eller väntan att han ska bli klar efter match eller träning. Hur som så är hockey en sport där våra barn är enormt beroende av oss föräldrar, tänk bara på all utrustning som du burit fram och tillbaka till ishallar och in och ut i bilen. All tid du varit tvungen att gå tidigare från jobbet för att ditt barn börjar sin träning vid halv fyra och det tar en stund för dom att få på sig sin utrustning. Är det värt detta.....ABSOLUT . Jag har i många år tränat ungdomslag i hockey samt ansvarat för hockeskolor och hockeycamper. När jag har träffar för föräldrar till barn som ska börja spela hockey i hockeyskolan berättar jag allt det här för dom, all tid man får räkna med att lägga ner, att dom är beroende av att vi föräldrar ställer upp, men jag avslutar alltid med att säga, låt inte oss föräldrar bli hindret för våra barns drömmar.
Det finns inget härligare än att så här flera år efter sitt barns första skridskorskär se han fara fram med den fart och behärskning  som han efter många års träning och slit besitter. Att vara hockeyföräldrer är bara för härligt.



Nya tjänstebilen har många mil till och från ishallen.
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar